Sydney, Cairns, Magnetic Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu Sydney, Cairns, Magnetic Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu

Sydney, Cairns, Magnetic Island, Airlie Beach

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 November 2010 | Australië, Airlie Beach

Hi there!

't is al weer een maand geleden na mn vorige verhaal. Dus dit wordt een lange.. Want we hebben natuurlijk alweer veel gedaan/meegemaakt.

Introductieweek

Exact een maand geleden hadden we het eindfeest van de introductie week van de Jumbo-groep, Australian Backpackers. Dit was op Cooggee Beach met het thema; Carnaval in Sydney! Je kon hier veel prijzen winnen. Surfcamps, outbackcamps, auto en nog veel meer. Helaas hadden we niet veel geluk en niks daarvan gewonnnen. Wel heb ik door het langst en genantst op een surfstimulator te staan een Mojo-surf vest gewonnen! Chill, kan mn backpack nog makkelijker dicht..
Het feest vervolgde zich in 1 van de clubs in het centrum van Sydney, The Gaff.

Manly Beach

Na dit feest zijn we nog 2 dagen in het centrum van Sydney gebleven en vertrokken we samen met kamergenoten van de Jumbo-groep toen naar 1 van de stranden van Sydney, Manly beach.
Een rustig en relaxt plekje. Hier zijn we 3 nachten gebleven. Uitgeweest, gechilled en op eigen initiatief jawel, een 2 uur durende wandeling gemaakt. Waar er veel mooie uitzicht punten te zien waren. Maar.. we hebben er helaas maar 1 kunnen zien. Omdat Tess en ik niet zo goed zijn in de bordjes volgen..
10x verdwaald dus.
Toen hadden we Manly wel weer gezien en gingen terug naar Sydney. De rest waarmee we in Manly waren vertrokken naar Cairns.

Bondi Beach

Het volgende beroemde strand van Sydney; Bondi beach. Hier zijn we ook 3 nachten geweest. Eerste nacht zijn we uitgeweest (op aanraden van mn lieve nicht Menthe ;)) in het Beach Road Hotel. Ook op aanraden van haar ontbeten we de volgende dag met Gusto's famous brekky combo. Erg lekker!
Na onze surfles tijdens de intro week nog op Cronulla beach waren we zelfverzekerd genoeg om te gaan surfen in Bondi (wat je toch MOET hebben gedaan als je daar zit). Maar dit ging niet helemaal als verwacht. De golven daar waren iets krachtiger dan we dachten dus het surfen ging niet heel soepel. Maaaaar we hebben wel veel lol gehad (and it's all about the fun).

Cairns

De 24e vlogen we naar Cairns. Op naar het warme weer! Hier hebben we de eerste paar dagen lekker gelegen bij de Lagoon. (Heel groot openbaarzwembad. Er mag niet in de zee gezwommen worden vanwege de kwallen.) We zaten in een heel gezellig hostel met veel van onze vrienden van de Jumbo groep. De 29e gingen we met een Katamaran naar het Great Barrier Reef. Hier hebben we gesnorkeld en heb ik een introductie duik gedaan. Was super leuk/mooi! Toen kwam Halloween, ons hele hostel verkleed behalve wij helaas. Want wij moesten de volgende ochtend om 05.30 opstaan (lekker gepland) om te gaan extreme white water raften! Van rotsen afgesprongen, van de 'natuurlijke waterslide' gegaan ( dan wordt je met de stroming meegesleurd en vormen stenen een soort glijbaan.) En ook van een rots afgegleden waardoor je 5 meter onderwater werd gezogen, onderwater over de kop en alles ging en toen weer boven water kwam door je reddingsvest. (ik heb 't allemaal overleefd hoor mam, no worries) Echt een super leuke dag gehad op de Tully River.

Magnetic Island/Ayr

Een paar dagen later zijn we op de bus gestapt en 6 uurtjes later kwamen we aan op Magnetic Island. Hier zijn we met Femke (meisje van de Jumbo) naar het Koala Park gegaan. Was erg leuk maar behoorlijk toeristisch. Je mocht alle dieren vast houden. Wat we ook hebben gedaan. Kleine krokodil, dragonlizzard, andere soort hagedissen, kleine freshwater turtle, kakatoe, soort egel, slang en natuurlijk een KOALAAAA! Wat zijn die beesten lief. En wat stinken ze.. We zijn hier maar 1 nacht gebleven. Het is niet een super bijzonder eiland en 2 meisjes die we ook kennen van de Jumbo hadden hier met Halloween gekampeerd en hun backpack is gejat/ rugtasje met alle belangrijke spullen( in het hostel waar wij ook verbleven). Super raar allemaal omdat alles tegenovergesteld is gejat. (backpack van Jennifer, tasje en toilettas van milou). Dus heel erg veilig voelde we ons daar niet meer.
Maar goed na de koala's zijn we even Townsville in geweest en vertrokken toen om half 8 's avonds naar het dode stadje Ayr.. We waren van plan om hier werk te zoeken maar toen we in het hostel aankwamen wouden we eigenlijk alweer direct weg. Dit was werkelijk waar het smerigste kutste hostel waar we ooit waren geweest. Delta backpackers. Don't go there. We werden in verschillende kamers geplaastst. Tess zonder beddegoed en ik in een kamer waar je geen stap kon zetten door al de lege flessen en troep wat op de grond lag. Overal spinnewebben en 't stonk daar echt ontzettend. Dus hell no dat we daar nog 3 weken gingen zitten. Toen de volgende dag opzoek gegaan naar internet, wat niet te vinden was aangezien Ayr echt een dorp is met Niks. Gelukkig had het hostel nog wel 1 plus punt. Ze hadden 1 computer met internet. Moest je alleen wel uren wachten maar goed, je had internet. Dus wij de bus geboekt naar Airlie Beach.

Airlie Beach

Toen we aankwamen in Airlie Beach was dit echt heaven vergeleken met Ayr. Hele gezellige straat met allemaal leuke winkeltjes etc. Ook ons hostel zag er leuk uit. Allemaal soort vakantie huisjes. Dus we zagen het helemaal zitten. Toen Femke terug kwam van de Whitsundays kwam ze bij ons op de kamer terecht. De volgende dag werd ze wakker met overal rode bulten. Ooh dat zijn muggenbulten dachten we eerst. Maar toch was het een beetje raar dat het van de 1 op de andere dag zo erg was. Dus wij naar de receptie vragen of het misschien toch geen bedbugs zijn.. En ja wel.. het waren bedbugs. Toen moest onze hele kamer (Tess, ik, Femke, de amerikaanse Jenn, en de nederlandse (ook van de jumbo) Jason) al onze spullen de droger in doen. Ook je tas. Omdat dit niet zo makkelijk gaat als gezegt hopen we er maar op dat er niks in onze tas is gaan zitten. Zowel, dan merken we dat snel genoeg.. Toen gingen we naar een andere kamer. 1 die de week daarvoor nog is 'ontsmet' tegen bedbugs. okee... de schoonmaaksters zouden het wel moeten weten dachten wij. Dus wij die kamer in. Toen we een filmpje wouden gaan kijken zag ik opeens op de muur een beestje lopen. Nee het zal toch niet.. JEP een bedbug. Dus wij spacen 'm helemaal met zn alle en ik rende direct naar de receptie. Onze amerikaanse room-mate had hiervoor al een scene geschopt dus was nu al helemaal woest. De receptie dacht eerst dat we gewoon paranoide waren geworden van de eerste kamer. Toen ze het met eigen ogen zag schrok ze wel, de hele muur zat er onder. Dus wij weeer al onze spullen uit de kamer sjouwen. Op naar de volgende kamer.. Al deze huisjes zijn van hout en daar leven die beesten in. Dus tess moest en zou alles hebben gecheckt. Dus zij in alle hoeken en gaten van de kamer kijken totdat ze echt niks had gevonden. Na lang zoeken vond ze er 1 in een kiertje. Wij dachten allemaal, we moeten hier wel gewoon slapen want we komen geen hostel meer in om half 12 's nachts.. Maar Tess was vastberaden en ging hier ABSOLUUT niet slapen. Wat ben ik blij dat ze zo heeft lopen zoeken. Want even later vond ze er 1 op haar kussen. Dus ze zaten hier ook gewoon overal. Toen hebben femke en tess er alles aan gedaan om een hostel te vinden. Na anderhalf uur zoeken werden we door een lieve security guy naar binnen gelaten. (wel met de smoes dat onze auto kapot was. Want als iemand weet dat je bedbugs in je bed/kamer had. Kom je er niet meer in) Wat een erge dag was dit. Maar toch ook erg gelachen. We maakte eindelijk iets mee hier in Airlie. (het regent hier non stop en we kunnen zaterdag de 20e pas de whitsundays op..) Nu zitten we in een heerlijk schoon hostel, ZONDER hout. Nu hopen dat het mooier weer wordt!
Het volgende verhaal zal ik eerder proberen te schrijven!
Have a great day.

See ya!

xxxxx

• 14 November 2010 - 15:19

Romy:

Miss you!

• 14 November 2010 - 16:26

Jan Dirk:

Toch heel vervelend, die bedluizen! Hou ze op afstand! Uit je verslag klinkt optimisme. Voorwaarts!!

• 22 November 2010 - 17:34

Inge: