The Whitsundays, Town 1770 and Fraser Island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu The Whitsundays, Town 1770 and Fraser Island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu

The Whitsundays, Town 1770 and Fraser Island!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 December 2010 | Australië, Rainbow Beach

Hello frozen dutchies!
How are ya?

Hier gaat alles goed!
Zitten nu in Rainbow Beach, eergister terug gekomen van 3dagen kamperen op Fraser Island!
Maar voordat ik hier op verder door ga, eerst the Whitsundays.

Whitsundays

Na lang wachten was het eindelijk zover, we gingen zeilen op de Whitsundays! Dit is een eilanden groep waar verschillende stromingen van de zee bij elkaar komen en dit een heel mooi plaatje vormt! (google maar Wink)
we zaten 2 nachten en 2 dagen op de boot. 's middags om half 3 vertrokken we vanaf de haven en voeren we naar de baai waar we onze 1e nacht zouden doorbrengen. Doordat het de hele tijd regende konden we helaas niet lekker op het dek liggen zonnen.. En aangezien het een behoorlijk kleine boot was voor 21 mensen gingen tess en ik maar met onze prachtige geleende gele regenjassen buiten in de regen staan, socializen. Die avond heeft het de hele nacht doorgeregend dus gingen we me zn allen op het dek onder een zeil wat de 'tent' vormde eten en drankspelletjes doen. Heel lang gingen we niet door omdat we al behoorlijk moe waren. Dit was ook in ons voordeel want dan hadden we de beste slaapplekken. Namelijk buiten op het dek boven op de cabine. Hier hebben we heerlijk kunnen slapen ondanks het heen en weer geschommel van de boot.. De volgende ochtend werden we echt al super vroeg wakker gemaakt. 6 uur.. en dat zijn tess en ik niet echt gewend.. 6 uur opstaan en regen.. niet een heel goed begin van de dag. Door de regen en harde wind werd de zee heel erg ruig en sloeg de boot ontzettend hard op de golven neer. Voor op de boot was het natuurlijk het leukst om dan te zitten. En dat gingen we dus ook doen. Haha ontzettend gelachen door de golven die over ons heen sloegen. Nu waren we wel kletsnat maar goed dat boeide ons op dat moment niet heel veel. Beter dan saai binnen zitten en ontzettend misselijk worden.
Toen kwamen we aan op Whitehaven beach. Helaas geen zon maar ook geen regen dus dat scheelde weer! Doordat we er zo vroeg waren was het nog eb en zag je heel mooi hoe die stromingen bij elkaar kwamen. (ik zou heeeel graag foto's bij willen plaatsen maar mn camera doet op dit moment een erg raar..) Toen we weg gingen ging het weer regenen.. Heel vervelend omdat we nu onderweg gingen naar ons snorkel plek. Toen we aankwamen was het gelukkig droog alleen zagen we niet heel veel onderwater. Door de regen was het water wat troebel geworden en we hadden het ontzettend koud dus gingen we maar uit het water.
Op naar het 2e snorkelplekje. Hier waren veel meer vissen en was het dus ook leuker snorkelen. 1 van de crewmembers vond het wel leuk om brood aan de vissen te voeren.. maar wel minder dat hij het OP ons gooide en echt aaaalle vissen naar ons toe kwamen zwemmen.. wat was ik bang. (niet dat die vissen je iets aanzouden doen ofzo maar goed) haha en een gillende tess op je rug hiel ook niet erg veel. Na het snorkelen zijn we weer terug naar de baai gevaren voor een tweede nacht daar.
De volgende dag hebben we onder weg naar huis nog dolfijnen gezien wat erg leuk was. Ondanks de regen waren het een leuke paar dagen!

Town 1770

Na de whitsundays vertrokken we naar Agnes Water/ Town 1770
Hier gingen we de 'scooteroo' tour doen. Je ging dan met een groep van ongeveer 50 man allemaal op een eigen american chopper rijden door Town 1770. heelemaal geweldig was dit. We werden omgetoverd tot een soort 'hells angels' met een lerenjas, tattoes en al. We zaten op de snelste choppers van de groep en sjeeste met 85 km/uur over de wegen. SUPER vet was dit. We eindigde op het strand en aten sweet petatoes bij zonsondergang. Ontzettend leuke dag.

Fraser Island

Na Town 1770 vertrokken we naar Rainbow Beach. Vanuit hier kon je naar Fraser Island. Rainbow beach zelf is behoorlijk dood dus niet intressant. Maandag 29nov vertrokken we naar Fraser island!
met 8 personen in een 4wd over het eiland rijden. Helaas mocht ik niet zelf rijden omdat ik nog onder de 21 ben.. Was wel leuk geweest aangezien je daar alleen over het strand rijd of over de hobbelige zandweggetjes. En jammer genoeg was onze groep ontzettend kut.. Maaar er waren nog 7 andere auto's dus uiteindelijk hebben kunnen veranderen. Alles wat wij deden in group D was fout. We zaten met een zweeds koppel, duits koppel (die al behoorlijk wat ouder waren dan wij DUS ze wisten natuurlijk alles beter..) en 2 israelische vriendinnen die ook graag de baas over alles wouden zijn. Het klikte dus totaaaal niet tussen ons. Later hebben we dit kunnen ruilen en werden we in een meiden auto geplaatst wat echt super gezellig was. (group G, G for Girlpower!)
De eerste dag reden we naar Lake Mckenzie (google dit ook maar, SUPER mooi meer) en we hadden gelukkig zon dus hebben hele mooie foto's kunnen maken! (kan ze er dus nog niet op zetten omdat mn camera dus niet werkt..) Hier hebben we een aantal uren gechilled maar dit was voor ons eigenlijk nog niet lang genoeg!
Daarna gingen we naar ons kamp om de tenten op te zetten en te koken. Helaas moest dit nog wel met onze oude groep en was dit niet heel leuk om te doen.. Op de Dingo's om je heen na. Als je buiten de keuken (onder een zeil) ging koken was je omringd met hongerige Dingo's die op je eten zaten te asen. Na het koken begonnen we aan de goon en hebben op het strand met onze nieuwe engelse mates naar de australische sterrenhemel gekeken. Die echt praaachtig is. Echt super veel sterren. Overal waar je keek waren sterren. Het hield niet op. Ook 2 vallende sterren gezien, een mooie avond. De volgende ochtend weer vroeg op om weer op pad te gaan. Het was nu bewolkt maar gelukkig droog! dus we konden weer het water in. We gingen naar een plek wat de Champagne pool werd genoemt, de golven slaan daar tegen de rotsen en komen in een soort hogerliggend bad (jaa moeilijk uit te leggen..) waardoor er allemaal schuim van de golven komt, vandaar CHAMPAGNE ;)
Daarna geluncht bij een berg genoemd; Indianhead. Vanaf daar kan je schilpadden, haaien en dolfijnen in de zee zien zwemmen. Zelf heb ik alleen een rog en een schilpad gezien helaas. Maar goed verder toch een mooi uitzicht! Verder weer naar een zoetwater stroming gegaan waar je het zoute water van je af kon spoelen, aangezien we geen douches hadden op ons kamp. Daarna weer terug en voor de 2e keer gekookt met onze lieve group D. Daarna weer leuke spelletjes gedaan met onze nieuwe canadeze vriendinnen en engelse vrienden. Super gezellige avond was dit. De volgende ochtend was het moeilijk wakker worden, slapen op zand is niet heel chill..
We gingen naar het diepste meer van Australie: Lake Wabby. Hiervoor moest je een half uur lopen door het bos en over de mooie zandduinen. Eenmaal aangekomen kon je in het meer gaan zwemmen en de catfish aan je laten eten. Die vissen komen naar je toe en beginnen aan je huid te eten.
Niet mijn ding..

Daarna nog naar het verroeste scheepswrak gegaan wat daar vanaf 1905 ligt. Jammer genoeg lag het nu grotendeels onder het zand dus zag je niet het hele schip. Maar alnog was het wel indrukwekkend.
Toen alweer terug gereden naar het punt waar we werden opgehaald met de ferrie. Auto schoongemaakt en gaan DOUCHEN!
Voordat we weggingen hadden we overal briefjes opgehangen voor een lift naar Brisbane. Toen we onze mobiel weer hadden opgeladen hadden we allebei een gemiste oproep van een vreemd nummer, nice waarschijnlijk hadden we een lift!
Toen we wouden bellen was het al best laat dus deden we dit de volgende dag.. Helaas waren ze toen we belde al vertrokken..
Nu hadden we weer briefjes opgehangen maar kregen nog geen reacties.. En doordat we niet in onzekerheid wouden zitten hebben we maar de bus geboekt. 2 uur nadat we dit hadden gedaan, werden we gebeld dat door mensen die ons wel meewouden nemen naar Brisbane.. Shoot. Weer een lift gemist..

Nu gaan we morgen met de bus naar Brisbane.
Moet nu ophouden met schrijven want m'n tijd is op!

Succes met de kou in NL en veel Sinterklaas plezier!
see ya

XXXXX

ojaaa en aangezien ik zoveel moeite doen om deze blog bij te houden, verwacht ik ook een reactie!
leuk om te lezen ;)

• 03 December 2010 - 16:11

Romy :

Wat leuk!! allemaal ben benieuwd hoe je foto's zijn geworden hier is opnieuw een pak sneeuw gevallen en mijn scooter heeft het begeven!:S

LOVE

• 24 December 2010 - 21:38

Rob En Tina:

Heeeee Melisssssssssssssssssssss,

Wat leuk om je reisverslagen te lezen.
    Ik verheug me al op je foto's.
    Dit jaar weer een witte kerst in Nederland. Vandaag geschaatst op het Paterswoldsemeer, naar een geweldige afsluiting gekeken van serious request en nu staan de stoofpeertjes te pruttelen. Nou Hollandser kan het niet!!
    We zijn de 2e kerstdag met de Antonies samen en we zullen jullie missen. Geen giebelende Leggertjes aan de dis.
    We wensen je fijne kerstdagen met je familie samen en alvast een gelukkig Nieuwjaar!

liefs Rob en Tina