Brisbane, fam. Legger and finding work! - Reisverslag uit The Entrance, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu Brisbane, fam. Legger and finding work! - Reisverslag uit The Entrance, Australië van Melissa Legger - WaarBenJij.nu

Brisbane, fam. Legger and finding work!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

06 Februari 2011 | Australië, The Entrance

Hello people! Howyagoin'?
I reckon you've been waiting for a new update for a while!..

Het is nu 2 maanden geleden na mn vorige bericht. Ik moet toegeven dat ik hier gewoon echt te lui voor ben om het bij te houden. Maar goed ik doe het allemaal voor jullie dus ik verwacht ik eigenlijk ook een reactie na dat je dit gelezen hebt! Ik hoop dat je niet druk bezig bent want dit wordt een lang verhaal..

Here we go.

Na Rainbow beach zijn we met de bus naar Brisbane gereden. Toen we daar aankwamen waren we niet heel vrolijk. We hadden erg lang in de file gestaan (dus een laaaange reis achter de rug) en toen we aankwamen regende het mega hard. We hadden nog geen hostel dus we moesten met onze mega zware backpacks door de stad lopen, door de regen opzoek naar een goedkoop hostel. Hier hadden we dus absoluut geen zin in dus hebben we onze backpacks in een kluis gepropt en zijn toen de stad in gegaan en een hostel gevonden, net iets buiten het centrum van Brisbane. Brisbane zelf is een leuke gezellige stad maar heeft verder niet veel bijzonders. Je kan er leuk winkelen maar helaas hebben wij daar het geld op het moment niet voor.. Na 3 nachten in het hostel spraken we af met onze engelse vrienden die we op Fraser Island ontmoet hadden. 1 daarvan had connecties in Brisbane. Engelse studenten die hier in Brisbane een jaar aan het studeren waren, ze zaten in een mega grote villa en daar paste wij gelukkig voor 2 nachten wel bij. Gezellige avond gehad met de engelse boys en de volgende dag hebben Tess, Richard, Jack en ik een potje tennis gespeeld (ja ze hadden een tennisbaan in de tuin en oh ook nog een zwembad :)) Het was erg leuk om weer even getennist te hebben! Heb het wel gemist. ( nu nog een piano zien te vinden..) Na het tennissen hebben Tess en ik voor de jongens gekookt als bedankje voor dat we daar mochten slapen. De volgende dag hebben we onze 'relocation van' van Wicked opgehaald en zijn toen richting Grafton gereden. (deze wicked van hadden we voor 1 dollar per dag gehuurd omdat ze in Sydney een te kort aan vans hadden en daarom moesten wij hem binnen 3 dagen in Sydney afleveren en aangezien wij daar zo snel mogelijk heen moesten was dit voor ons ideaal). Toen ons busje werd aangewezen werden we erg blij. It was PINK :D haha en behoorlijk groot. Een 5 seater met airco. Op elke wicked van staat een quote achterop en die van ons was: " A smile is a curve that sets things straight".
Super leuk was dit, met zn 2en in zo'n busje over de Australische wegen cruisen! We sliepen op rest areas dus kosten aan overnachtingen hadden we ook niet! de 2e avond waren we een beetje laat met het zoeken van een rest area en zijn we op een parkeerplaats van de Mcdonalds belandt. In een plaatsje waar we de naam niet meer van weten.. Iets met een T, dichtbij New Castle.. (wat uiteindelijk Tuggerah bleek te zijn waar we nu verblijven haha erg toevallig!)
Gelukkig zijn we niet betrapt op het illegaal 'kamperen' en konden we de volgende ochtend heerlijke pancakes bij de Macca's (McDonalds) halen. Daarna hoefden we nog maar een paar uurtjes tot dat we in Sydney waren.
In Sydney aangekomen moesten we ons hostel zien te vinden.. We hadden natuurlijk geen luxe tomtom en moesten het ouderwets met de borden volgen en de straatnamen bekijken doen. In zo'n drukke stad als Sdney is dat niet heel gemakkelijk moet ik zeggen. Je hebt geen idee waar je bent, rijdt links en hebt geen richtings gevoel. Gelukkig heeft Tess die wel en hebben we het uiteidenlijk gevonden. Daar al onze spullen gedumpt en toen moesten we opzoek gaan naar het drop off point.. Dit was nog leuker want het was in een Elizabeth Street maar NIET die in het centrum.. Oke? waar dan wel? Maar toen zagen we een andere wicked camper en gokte er op dat die ook naar het drop off point moest. Een grote gok maar goed we dachten we volgen die gewoon en hopen dat ie daar ook heen gaat..
En ja hoor, hij ging daar ook heen. Thank god. Toen hebben we ons lieve campertje moeten inleveren en zijn toen terug naar ons hostel gegaan.
Een paar dagen later zijn we met onze vriendinnen uit Utrecht, die we in Cairns ontmoet hebben, naar de Haymarket in China town gegaan, wat in de winkeltjes gekeken en in Hyde Park gechilled. 's Avonds een heerlijke goedkope steak gegeten en nog wat goon gedronken. Dit was de laatste keer dat ik ze zag want een week later vlogen ze weer terug naar Nederland na 3 maanden gereist te hebben in Aus.
De volgende ochtend ging ik familie Legger ophaleeeeen!

12 december 2010
Familie Legger komt naar AUSSIEEE

Na lang wachten op het vliegveld kwamen ze eindelijk naar buiten lopen. Haha en wat waren ze bleek..
Super leuk en raar om ze weer te zien. De kerstvakantie in Australie kon beginnen! Nadat ze zich hadden opgefrist zijn we naar Tess gegaan die in het hostel op ons wachtte. Het was super mooi weer dus we konden gezellig wat drinken in de Opera bar met uitzicht op de Harbour Bridge. Omdat ze nogal moe waren van de vlucht zijn ze vroeg naar bed gegaan en zijn tess en ik nog even een internet cafe ingedoken.
De volgende dag zijn we wezen winkelen in Sydney, er was uitverkoop :). Toen zagen we ook dat morgen the Oprah Winfrey Show werd opgenomen bij het opera house. Daar gingen Romy en ik natuurlijk heen! We stonden om 10 uur te wachten en er stond geen rij. We hadden direct de besten sta-plekken en hoefden nog maar een half uurtje te wachten voordat het allemaal ging beginnen. En daar was ze. Oprah stapte voor ons uit haar auto en iedereen werd helemaal gek. Wij konden alleen maar lachen omdat het te bizar was om haar voor je te zien. Oprah Winfrey, never nooit gedacht dat ik haar nog eens in het echt zou zien. Haar eerste gast was Russel Crowe, daarna kwam Jay-Z even langs en toen Steve Irwins gezin. Met als afsluiter een optreden van Bon Jovi. Oh en het publiek kreeg ook even een parelketting cadeau..... Helaas hoorde wij niet bij het 'echte' publiek omdat we geen kaartje hadden. De volgende show was om 17.00 dus hadden we ruim de tijd om een lekkere pasta te eten op een terrasje aan het water en om een ijsje te eten. De rij begon steeds langer te worden dus we besloten om er ook maar in te gaan staan. We hadden nu minder geluk.. In totaal hebben we 5 uur gewacht in de brandende zon en is Romy toen verbrand aan alleen haar linker kant van dr gezicht. Haha maar goed, beter dan regen! Toen we eeeindelijk een plek bemachtigd hadden zagen we Hugh Jackman al klaar staan boven op het Opera House. eerst kwam Bono nog langs en toen mocht Hugh naar beneden glijden via een kabelbaan. Hij voelde zich natuurlijk mega stoer en vergat daardoor om op de rem te drukken en knalde toen keihard tegen de lampenapparatuur op t podium. Gelijk 3 ambulance mensen erbij... maar goed hij heeft t overleefd. Daarna kwamen Nicole Kidman en Keith Urban langs en later Olivia Newton - John. Als afsluiting gingen de Australische wereld sterren een lied zingen, I still call Australia home.
En toen gaf Oprah nog een kleinigheidje weg, een diamanten ketting... en weer zagen we dat aan onze neus voorbij gaan..
De volgende dag gingen we naar Bondi Beach en hebben in het IceBerg zwembad gezwommen en een lekkere pizza gegeten bij zonsondergang.

15 december 2010
we gingen ons huisje voor de komende 10 dagen ophalen. Na dit gedaan te hebben, hebben we Jisse (die de 13e aan was gekomen) en Tess afgezet bij Bondi Beach voor een dagje strand en zijn wij richting Byron Bay gereden via het binnenland. Stopte uiteindelijk op een camping op een heuvel met daaronder een prachtig meer. Hier hebben we onze eerste avond doorgebracht. De volgende dag zijn we in 1x doorgereden (ondertussen nog een paar keer gestopt bij watervallen) naar Byron en hebben daar gesurfd, zover dat ging.. Heerlijke ochtend op het strand gehad en zijn toen doorgereden naar Paradise Point waar een oud tante van mijn moeder woont.
Na dat bezoek zijn we naar Brisbane gereden en hebben daar wat gewinkeld en hebben mijn ouders een mooi Aboriganal Art schilderij gekocht wat al heel erg lang op hun verlanglijstje stond. Toen zijn we naar een Zoo gegaan net iets buiten Brisbane. En hebben we eindelijk het vogelbek dier (the Platypus) gezien en hebben Romy en Estelle een koala vastgehouden. Ook hebben we kangaroes gevoerd, erg leuk!
Wat wel jammer was dat het keihard regende... maar gelukkig hielden de kangaroes ook niet van regen en zaten ze te chillen onder een afdakje waar wij ze dus gelukkig droog konden voeren.
We zijn inmiddels in Queensland en hebben dat gemerkt. Vrijwel elke dag keiharde regen, gelukkig niet de hele dag en het is nog 28 graden. Na Brisbane zijn we in 1 ruk naar Airlie Beach gereden. Dit is een erg lange afstand en was het voor mij nu ook tijd om te gaan rijden in our hugh motorhome! Dit was even wennen zo'n grote bak maar het was erg leuk. De volgende dag hebben we direct een dagtrip geboekt naar de Whitsundays. We gingen oceanraften. Dit keer met het bedrijf waar Tess en ik eigenlijk mee wouden gaan maar toen was ie vol geboekt. Gelukkig stopt ongeveer elke trip op een ander stukje van het eiland bij White haven beach en was het voor mij ook weer een nieuwe wandeling over het strand, aangezien dit nu de 3e keer was dat ik hier kwam.. En iedere keer zonder zon helaas.. Maar het blijft super mooi daar dus erg vond ik het niet. Na de wandeling zijn we wezen lunchen op het parelwitte strand en werden we daarna naar een snorkelplek gebracht en hebben hier gesnorkeld in het Great Barrier Reef. De volgende dag zijn we door gereden naar Cairns. Hier hadden we weer willen snorkelen maar door het vele regen hebben we besloten om door te rijden richting Cape Tribulation. Zo ver kwamen we helaas niet want de rivieren stonden op bijna overstromen. Toen zijn Romy en ik wezen paardrijden door het regenwoud en hebben we keihard gegalopeerd over het strand. This was freakin' awesome..! En ga dit zeker nog een keer doen met Tess. Ondertussen gingen mn ouders en estelle varen met een bootje over de Daintree river die bekent staat om zn vele krokodillen. Daarna hebben we nog gezwommen in het zwembad van onze camping en sliepen voor het laatst in onze camper. Kerstavond brachten we in Cairns door en vlogen de volgende ochtend vroeg weg uit Cairns. We waren net optijd weg want we hoorden later dat the Bruce Highway (waar wij veel overhebben gereden) was overstroomd en dat er die dag in Cairns een cycloon zou komen. (een kleine cycloon in vergelijking met Yasi die een paar dagen geleden over north queensland kwam...)
1e kerstdag kwamen we aan in het bloedhete Ayers Rock/ Uluru. Hier was het 40 graden met vochtigheidsgehalte van 15%. Ontzettend droge lucht dus. En er vliegen mega veel vliegen rond.. die echt werkelijk overal op je gaan zitten. inclusief in je neus en mond.. We werden hier echt heeeelemaal gek van dus hebben we van die prachtige muskieten netjes gekocht die je over je hoofd moet doen zodat de vliegen uit je gezicht bleven..
We hebben de sunset en de sunrise van Ayers Rock gezien en de sunset van the Olga's. Erg mooi was dit! We hadden een auto gehuurd dus konden alles op ons eigen gemak doen. Toen zijn we de 28e weer terug naar Sydney gevlogen en zijn we daar nog uiteten geweest met Jisse en Tess. De volgende dag alweer afscheid helaas wat wel weer moeilijk was na 3 gezellige weken.
Maar gelukkig zag ik Tess weer! Toen ben ik bij hun in het hostel gegaan en toen nog naar het aquarium en het wildlife centre van Sydney geweest. Het was leuk maar ik had er wel wat meer van verwacht.
Maar toen kwam al snel New Years Eve!
We zijn toen naar een super luxe hotel gegaan maar helaas een uur van het centrum vandaan.. 3 flessen champagne gekocht en op onze kamer opgedronken en zijn toen naar het feest op Bondi Beach vertrokken. David Guetta was ontzettend goed en het vuurwerk was erg mooi! Helaas niet bij de Harbour Bridge maar goed we konden niet alles hebben..
De volgende ochtend vroeg heeft Tess, Jisse naar het vliegveld gebracht.
Toen zijn wij de volgende dag opzoek gegaan naar een goedkope slaapplek. Wat niet heel gemakkelijk was zo snel naar NYE.. Dit was echt niet leuk. We begonnen ons een beetje als zwervers te voelen. Maar gelukkig is het uiteidenlijk gelukt! En we konden vanaf 5 januari werken in ons hostel voor acoomodatie. We konden hier dan dus gratis slapen in ruil voor 3 uurtjes werk per dag. Dit scheelde ons weer 35 dollar per dag. MAZE backpackers was ons 'huis' voor de komende 2 weken. Ondertussen zijn we non stop opzoek geweest naar werk, wat niet heel erg wou lukken.. Iedereen om ons heen kreeg werk naar hun toe gegooid bevalve wij.. Dit was echt super frustrerend en we wisten niet wat we nou fout deden..
We hadden een advertentie op een site gezet dat we opzoek waren naar werk. Hierop heeft een australier gereageerd die schoonmaaksters zocht.
In ruil voor schoonmaken konden we gratis in zijn huis verblijven. Hij woont in Tuggerah, central coast. Dit is ten noorden van Sydney. We gingen kijken of dit allemaal oke was en dat was het. Hij heeft een zwembad in zn tuin en woont 300m van het strand af. Daar zitten we dus nu!
We hebben hier ook naar werk gezocht en vrijwel direct gevonden. In een egyptisch restaurant. We konden hier samen werken. Tess de ochtend/middag shift en ik de avond. Maar doordat dit restaurant niet heel goed liep kreeg ik maar weinig uren. In de afternoon was er niet veel te doen.. Dus ben ik opzoek gegaan naar iets anders. Ook direct gevonden ( hier gaat het opeens heel makkelijk ofzo, heel apart) in een italiaans cafe.
Alleen de baas viel heel hard tegen. Ik kon absoluut niet met hem opschieten en alles wat ik deed was in zijn ogen fout. Na drie dagen ben ik hier ook weggegaan/ontslagen.
En toen opzoek gegaan naar weer iets nieuws. En ook weer gevonden. Dit keer in een pub. Dit is super leuk werk en verdiend erg goed! Hele aardige baas en aardige collega's. Dus de komende maand sta ik elke dag biertjes te tappen!
Tuggerah is een vakantieplaatsje en ze leven hier behoorlijk op de schoolvakantie's. Aangezien die nu over is heeft Tess ook niet meer zo veel uren in het egyptische restaurant dus heeft ook bij mij gesolliciteerd in de pub. En eergister had ze haar 1e dag en heeft ze gezellig met mij gewerkt. Hopelijk kunnen we nog vaak samenwerken! Dat maakt het allemaal nog net iets leuker.
Hier gaat alles dus nog goed. Het is ontzettend warm hier. Elke dag tussen de 35 en 40 graden. Behalve vandaag. Het stormt nu en regent ontzettend hard en het is volgens mij 25 graden. ontzettende omslag dus vergeleken met gister. (40.3 graden)
We genieten elke dag van het zwembad ik vind het vooral even chill om een vaste plek te hebben. Nu dus even sparen voor onze reis verder! Last van heimwee heb ik nu ook totaal niet. Ik hoor dat het in nederland ontzettend hard waait en regend! Ik kom pas terug als het lekker weer is thuis ;)

Na het werken gaan we de Goldcoast doen, Melboure, Great Ocean Road, Kangaroo Island, Adelaide, Outback en dan richting Azie!
Hoe, wat, wanneer weten we allemaal nog niet maar dat zien we nog wel!

Hoop dat jullie hebben genoten van dit verhaal! De volgende komt pas over een tijdje aangezien we nu dus aan het werk zijn en niet heel veel bijzonders beleven.

En vergeet niet een reactie te plaatsen ;)

Love from Australia!

P.S
Jullie hebben vast allemaal dingen over overstromingen in Australie gehoord en over de enorme cycloon YASI. Hier hebben wij gelukkig helemaal geen last van. Dit is allemaal in North Queensland gebeurt en daar zijn wij al lang voorbij ;) dus jullie hoeven je geen zorgen te maken!

xoxo Melissa

• 06 Februari 2011 - 10:33

Vera:

Zoooo lang verhaal skat en haha eigenlijk hou je me bijna elke dag wel op de hoogte! Maar alsnog leuk om dit te lezen!

Ik spreek je petoettt
    Kussss

• 06 Februari 2011 - 12:24

Meike:

Oehhh leuk om even te lezen Melis! We skypen snel! Luffieee.

• 06 Februari 2011 - 18:56

Patricia:

Hi Lizzy!
    Leuk verhaal hoor. En lang! Hier heb ik op gewacht dus yeah, heb hem HELEMAAL gelezen. Hoop dat er nog 1-tje komt over een maandje of 2(?)
    Take good care of yourself, see you on whatsapp! love you, Mummy

• 07 Februari 2011 - 13:34

Jonna:

Heeee Meliss! Wat gaaf om te lezen, ben wel jaloers hoor! Je maakt me wat mee! Geniet er lekker van! Liefs Jonna

• 08 Februari 2011 - 12:00

Romy:

Haaaay lis

Heel leuk verhaal:)
    Kan niet wachten op je volgende verhaal!
    Heb hem even gelezen tijdens mijn engelse les haha

Lovee youuu!!! X0X0

• 10 Februari 2011 - 08:53

Allard:

Hehe eindelijk een reactie van je Pa. Heel erg leuk om je reisverslag te lezen (waar ik zelf voor een deel bij was). Ben zeer benieuwd naar je vervolg. Hou van je. Papa

• 10 Februari 2011 - 09:17

Anne:

Sorry Lizzie,
    Heb hem nu pas gelezen, maar suuuuper leuk! :D Ben echt zo jaloers en heb spijt dat ik niet ook ben gaan reizen! :( geniet er van, hopelijk snel weer een verhaal! hihi.

xoxo

• 06 Maart 2011 - 19:25

Tina:

Hee lieve Melissa,

Feeding the kangeroo's: wat een leuke foto! Ik heb de foto's van je ouders gezien, geweldig zeg....wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Door je reisverslag ben ik weer op de hoogte wat je allemaal meemaakt. Even doorbikkelen met je werk en dan kun je weer verder reizen. Have fun!

liefs Tina